توضیحات کامل :

ترجمه مقاله استراتژی قیمت گذاری تولید کننده در زنجیره تأمین با گارانتی تقاضای وابسته به دوره در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc به همراه فایل اصلی مقاله انگلیسی

 

توضیحات

عنوان انگلیسی مقاله :  Manufacturer’s pricing strategy fo supply chain with warranty

period-dependent demand

عنوان فارسی مقاله : استراتژی قیمت گذاری تولید کننده در زنجیره تأمین با گارنتی تقاضای وابسته به دوره

تعداد صفحات: ۱۸ صفحه با فرمت docx

سال انتشار مقاله: ۲۰۱۲ میلادی

 

توجه: لازم به توضیح است که مقاله بصورت خلاصه اما بسیار دقیق و جامع ترجمه شده و شامل کلیه چارچوب و ساختار اصلی مقاله می باشد.

 

فهرست مطالب

مقدمه

نوآوری‌های مقاله

مفروضات و مدل ریاضی

بررسی مدل بر اساس استراتژی اول تولیدکننده

بررسی مدل بر اساس استراتژی دوم تولیدکننده

بررسی مدل بر اساس استراتژی سوم تولیدکننده

مقایسه مقادیر بهینه متغیرها و سود زنجیره تامین بر اساس سه استراتژی متفاوت تولیدکننده

مثال‌های عددی

تاثیر رقابت بر عملکرد زنجیره تامین

تاثیر هزینه واحد خدمات گارانتی بر عملکرد زنجیره تامین

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

 

مقدمه این مقاله

در بازار رقابتی امروز، گارانتی به عنوان ابزاری متداول برای افزایش تقاضای مشتریان از طریق کاهش ریسکی که مشتریان با آن مواجه هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گارانتی در واقع قرارداد بازیابی محصولات است که بر اساس اصول فروش کنترل می‌شود و در ادبیات مربوط به اقتصاد و مدیریت عملیات، بسیار مورد توجه واقع شده است. در اقتصاد، نظریه بیمه بیان می‌کند که مشتریان نسبت به فروشندگان ریسک‌گریزتر هستند و گارانتی را به عنوان هزینه‌ای که برای جبران معیوب شدن محصولات به مشتریان پرداخت می‌شود، در نظر می‌گیرد. همچنین نظریه سیگنال‌دهی بیان می‌کند که گارانتی محصول نشانه‌ای از کیفیت محصول است (گارانتی با مدت زمان بیشتر، معمولا نشانه‌ای از کیفیت بهتر برای محصول است).

در سال ۲۰۱۰ در کشور چین، تفاوت قیمت بین محصولات یکسان (یا مشابه) دو خر‌ده‌فروش رقیب و پیشتاز در لوازم خانگی، تاثیر قابل توجهی بر مشتریان نداشت و رقابت بین آن‌ها از طریق پیشنهاد گارانتی (علاوه بر گارانتی پیشنهاد شده توسط تولیدکننده) برای مشتریان تشدید می‌گردید. به طوری‌که یکی از شرکت‌ها با پیشنهاد گارانتی به مدت سه سال، موفق به جذب مشتریان بیشتری در مقایسه با رقیب خود گردید. پدیده مشابه با این موضوع در بیشتر صنایع جهان وجود دارد. هدف اولیه این مقاله، تمرکز بر رفتار رقابتی تولیدکننده و خرده‌فروش‌ها در شرایطی است که استراتژی رقابتی آن‌ها از تغییر در قیمت فروش به استراتژی‌هایی که بر تمایز در خدمات تمرکز می‌کنند، می‌باشد.